مقالات

سریعترین راه از بین بردن لک های پوستی

دوره ساخت کرم دست ساز معجزه و از بین بردن لک صورت

از بین بردن لک صورت مسئله بسیار مهمی است که در خانم ها بسیار اهمیت دارد و روی زیبایی و چهره تاثیر میگذارد بنابراین بسیاری از بانوان در تلاش برای از بین بردن انواع لک و جوش صورت خود هستند .

پوست انسان به دلایل مختلفی میتواند دچار بحران شود . این بحران می تواند به شکل هایی مانند : لک ، جوش ، التهاب و … ظاهر شود .

در این مقاله تلاش می کنیم تا علت ایجاد لک های پوستی ، راه های درمان ، راه های جلوگیری از ایجاد لک و …. بپردازیم .

لک های پوستی ( هایپرپیگمنتیشن ) به دلیل تولید بیش از حد ملانین توسط ملانوسیت پوست ایجاد می شوند . ملانین ماده ای است که رنگ پوست را ایجاد می‌کند و وظیفه حفاظت از پوست را بر عهده دارد.

یکی از دلایلی که می تواند منجر به ایجاد لک شود ، تولید زیاد چربی در لایه های پوست است . مسدود شدن منافذ پوست بوسیله سلول های مرده و همچنین چربی بیش از اندازه بر روی پوست ، می تواند منجر به اکنه و سپس لک بر روی صورت شود .

جوش های سر سیاه زمانی ظاهر می شوند که ، در لایه های بالایی اپیدرم ، چربی تجمع می کند و باعث مسدود شدن منافذ می شود .

اما زمانی که این اتفاق در لایه های داخلی پوست رخ دهد ، موجب بروز آکنه می شود .

همچنین ترشح هورمون های استروژن و پروژسترون ، عاملی برای افزایش سطح ملانین در پوست است . به همیندلیل است که برخی از زنان باردار دچار لک های پوستی می شوند .لک صورت یک عارضه شایع پوستی است .

یکی دیگر از دغدغه بسیار مهم بانوان از بین بردن جوش صورت است که ما تمام تلاش خود را کرده ایم در این باره نیز مقاله ای تولید کنیم .

همانگونه که قبل تر بیان کردیم ، این لک ها می تواند در اثر عواملی مانند : آسیب های ناشی از نور خورشید ، لک های بارداری ، بیماری ، تغذیه ، داروها ، تغییرات هورمونی و یا حتی ژنتیکی ایجاد شود .

تاثیر بیماری روی پوست و آب و هوا در ایجاد لک های پوستی

. آب و هوای گرم

پوست افراد در هوای گرم دچار تعریق بیشتری می شود . در اثر این تعریق ها ، پوست چرب شده و به دنبال آن باعث مسدود شدن منافذ می شود . همین امر موجب بروز مشکلاتی مانند لک ، آفتاب سوختگی و آکنه می شود .

نور خورشید یکی از دلایلی است که با افزایش سطح ملانین ، باعث افزایش لک های پوستی به خصوص در فصل تابستان می شود .

افزایش سن یکی دیگر از عوامل که می تواند باعث افزایش سایز ملانوسیت ها و در نتیجه بیشتر شدن لکه های پوستی شود .

در موارد بالا تلاش کردیم تا شایع ترین عوامل ایجاد کننده لک های پوستی را بیان کنیم . در ادامه به راهکار های کاهش اثرات این گونه لک ها می پردازیم .

 

. آب و هوای مرطوب و خنک

هرچه میزان خنکی و رطوبت در اطرف ما بیشتر باشد ، عوامل ایجاد چربی پوست نیز افزایش پیدا می کند . افزایش چربی پوست باعث بزرگ و مسدود شدن منافذ پوست می شود و در نتیجه ظاهر شدن لک های پوستی را به دنبال دارد .

درمان لک های پوستی و از بین بردن لک

برای درمان لک های ایجاد شده بر روی پوست ، راهکار های متفاوتی وجود دارد . این روش ها شامل : درمان با مواد طبیعی و درمان با استفاده از کرم ها و روش های شیمیایی است .

انتخاب روش درمان ، بر عهده افراد است که تمایل دارند کدامیک از روش ها را انتخاب کنند .

کرم معروف معجزه تا حد زیادی توانسته است که جای جوش و لک های به جا مانده روی پوست را برطرف کند که مناسب با پوست های آسیب دیده دوز متفاوتی از آن باید مصرف شود برای کسانی که میخواهند در رابطه با کرم معجزه اطلاعات بیشتری کسب کنند میتوانند.

پیج اینستاگرام darvishi_skincare اقدام کنند و جواب همه سوالات خود را در دایرکت پیج بگیرند. مشاوران 24 ساعته پاسخگوی شما عزیزان هستند.

. روش های طبیعی

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی نظیر کلسیم، منیزیم و سولفات است . پروتئین و کلاژن موجود در سفیده، راهکار درمانی مناسب برای درمان مشکلات پوستی نظیر رنگ و خاصیت ارتجاعی آن می باشد.

سفیده تخم مرغ در رفع بیماری های پوستی نظیر: جوش و آکنه ، محو چین و چروک های پوست ، جذب چربی اضافی پوست و کوچکتر شدن منافذ پوست موثر است .

همچنین سفیده تخم مرغ دارای آنزیم های موثر در جهت یک دست شدن سطح پوست ، کاهش تیرگی های پوست و لک های آن می شود .

خیار

خیار سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است . همین عوامل تاثیر موثری در از بین بردن لک های پوستی دارد .

لیمو

لیمو به عنوان یک سفید کننده طبیعی پوست شناخته می شود . این ماده در بهبود جای زخم و لک نیز تاثیر گذار است .در نتیجه این ماده طبیعی یکی از راهکار های مناسب برای درمان لک پوست است .

. روش های شیمیایی

در روش های شیمیایی ، برای لایه برداری و کم رنگ کردن اثر لک بر روی پوست ، از موادی مانند : رتینول ، اسید های ضعیف و آنزیم های مناسب برای لایه برداری استفادهمی کنند .

بتا هیدروکسی اسید | BHA

این اسید ها توانایی خارج کردن چربی اضافی و سلول های مرده را از منافذ پوست دارند . از این نوع اسیدها در درمان آکنه و آسیب های ناشی از پرتو نور خورشید استفاده می شود .

رتینوئیک اسید

رتینوئیک اسید ها از مشتقات ویتامین A محسوب می شوند . رتینوئیک اسید نسب به BHA لایه برداری عمیق تری را انجام می دهد و گزینه مناسبی برای رفع جای زخم ، لک و خطوط پوستی است .

گلیکولیک اسید

گلیکولیک اسید یک لایه بردار شیمیایی سطحی می باشد . به دلیل کوچک بودن مولکول های این اسید ، توانایی نفوذ عمیق به لایه عمیق تر پوست را دارد و می تواند سلول های مرده پوست را استخراج نماید .

فنول

فنول ها به عنوان یکی از قوی ترین لایه بردار های موجود شناخته می شوند که با دستور پزشک تجویز و استفاده از آن ها امکان پذیر است .این ماده برای درمان لک و به خصوصجای جوش بسیار موثر است .

اگر بخواهیم به یک جمع بندی کلی برسیم رعایت روتین پوستی مناسب با هر نوع پوستی مانند روتین پوست های چرب و خشک و مختلط تا حد زیادی میتواند پوست آسیب دیده را ترمیم کند.

همانگونه که بیان کردیم ، ظاهر شدن لک بر روی پوست و همینطور تلاش برای از بین بردن لک میتواند علل مختلفی داشته باشد و باید تلاش کرد از عوامل ایجاد کننده آن جلوگیری نمود تا از پیش آمد عارضه های شدیدتر جلوگیری شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *