کرم معجزه

انواع لک های پوستی و درمان آن +مشاوره رایگان

انواع لک و راه های درمان آن

انواع لک های پوستی و درمان آن همیشه یک درد ودرمان آن یک راه حل بوده که انسان از ابتدای شناخت پوست خود به آن اندیشیده است.

لک پوستی همیشه از دغدغه های زیبا دیده نشدن و حفظ جذابیت‌های ظاهری دغدغه همیشگی انسان بوده و هست.به‌خصوص که این سال‌ها استانداردهای ظاهری بخشی از حفظ اصول ظاهری و جذابیت در زندگی شده.

بنابراین شخصی که پوستی لک‌دار و آکنه زده دارد، مورد قضاوت قرار گرفته و به عنوان فردی بی‌توجه به مراقبت‌های شخصی شناخته می‌شود.

با رعایت برخی از روش‌های مراقبتی و صرف کمی وقت و توجه به پوست می توان از زیبایی بهره برد.

به‌طور کلی بهترین راه مقابله با لک‌های پوستی پیشگیری از ایجاد آن‌ها است.

لک‌های پوستی از جمله معضلاتی هستند که بسیاری را به خود درگیر می‌کند و همواره یکی از دغدغه‌های زیبایی شناسانه مرد و زن محسوب می‌شود.

این مهم است که سلامت زیبایی برای‌تان مهم باشد، بدون شک نمی‌توانید از کنار هیچ لکی روی پوست‌تان به‌راحتی بگذرید.بنابراین از راهکار های مناسب باید استفاده کرد.

دلایل ایجاد انواع لک و جوش صورت

ایجاد لک در صورت و بدن ،بخاطر رنگدانهای ملانین است که در پوست وجود دارند که براثر نور خورشید که فاکتور اولیه است ،

بوجود می آید و البته لک صورت ممکن است ارثی هم باشد.

عوامل بسیاری در بوحود آمدن لک صورت دست دارند،نوع تغذیه،اختلال در هورمونها،موادشیمیایی،زخم ها،سوختگی ها ، کمبود ویتامین هامانند ب12،ویتامین آ ،اسید فولیک و موارد دیگر.

چگونه از لک در صورت و گردن و دست جلوگیری کنیم؟

همانطور که میدانید برای این منظور حتما قبل از بیرون رفتن از خانه و قبل از برخورد نور خورشید و اشعه ماورابنفش به پوست بدن به مدت نیم ساعت یا حداقل یک ربع ،از کرم ضد آفتاب استفاده کنید . و استفاده از انواع روتین های پوستی هم غافل نشویم .

که البته این یک راه حل از صدها راه حل دیگر است مثلا پماد زینک هم یک راه حل است ولی متداول نیست اما اثر گذار است.

یک راه حل دیگر بعد از برخورد نور خورشید استفاده از ماسک های خانگی و بازاری است.اسکراب کردن نیز راه دیگر و مفید است .

انواع لک پوستی و درمان آنها

اول اینکه درمان لک های پوستی و از بین بردن لک روش های گوناگونی دارد لک پوستی به دلایل زیبایی پسندانه یا به دلایل پزشکی نیاز به درمان داشته باشد.

یکی از انواع لک ها ، کک ومک است،که بر اثر نور خورشید ایجاد می شود و درمان آن بیشتر با روغن های گیاهی صورت می گیرد.

پیسی

پیسی هم نوع دیگر از لک است که نشانگر بیمماری در بدن است این لک ها رنگدانه ندارند و براثر همین عدم رنگدانه بوجود می آیند. و تا قبل از سن چهل سالگی در نقاطی از بدن ایجاد می شوند ولی بیماری قابل توجه ای و خطرناکی نیست،ولی باید از اشعه خورشید دور بمانند و حفظ شود.

لک های ناشی از جراحت و آسیب های پوستی

ممکن است با گزش نیش حشرات ،سوختگی ،آسیب های بدنی ایجاد می شوند که پس از بهبود لک های ناشی روی پوست تا مدتی باقی می ماند ولی اگر زخم عمیق باشد یا پارگی پوست بوده یاشد ممکن است تا آخر عمر جای آنها بر روی پوست بماند.

نوع کم‌اهمیت‌تر کک و مک محسوب می‌شود و اینکه در افرادی با پوست روشن رایج‌تر است.

لک بارداری یا ملاسما

این لک‌ها از نوع لک‌های هورمونی هستند که به دلیل تغییرات هورمونی دوران بارداری ایجاد و تشدیدمی شوند.در اوایل بارداری کوچک و کمرنگ هستند و به‌تدریج بزرگتر و پررنگ‌تر می‌شوند.
مصرف قرص‌های ضد بارداری نیز باعث لک‌های مشابه لک‌های بارداری ملاسما می شوند.

این لک‌ها معمولا یک سال پس از پایان بارداری برطرف می شوند.

لک آکنه

این لکه‌ها معمولا در اثر آکنه ایجاد می‌شود،به این معنی که اثر آکنه حتی پس از بهبود روی پوست می‌ماند.

لک قارچ پوستی

این نوع لک‌ که بیشتر در تنه، گردن و اندامهای پایینی بدن دیده می‌شوند و در سنین مختلف ظاهر شده و معمولا به رنگ قهوه‌ای روشن تا تیره هستند.

درمان لک

یکی از راه حل ها و درمان لک لیزر می باشد که در سال‌های اخیر از انواع لیزر با طول موج متفاوت برای برطرف کردن انواع لک پوستی بسیار رایج شده است.

این روش کم‌خطر و کم‌ضرر نتایج خوبی را نیز ارائه می‌کند در این روش امواج لیزر با هدف قرار دادن تجمع ملانین‌ها لک پوستی را از بین می‌برند.

میکرودرمابراسیون

این کار موجب کلاژن‌سازی پوست و کاهش لکه‌های ناشی از تجمع ملانین می‌شود که در آن لایه‌برداری کمی عمیق‌تر و به وسیله دستگاه میکرودرم انجام می‌شود.

لایه‌برداری شیمیایی

استفاده از این روش نیز تاثیر خوبی دارد اما زمان‌برتر است استفاده از محلول‌های لایه‌بردار پوست که سلول‌های سطح پوست را جدا کرده اپیدرم را برای تولید کلاژن بیشتر تحریک می‌کند.

درمان های خانگی

روش‌های سنتی و خانگی درمان لک‌های پوستی

لایه‌برداری از پوست و از بین بردن لک‌های پوستی به روش‌های خانگی و سنتی نیز طرفداران بسیاری دارد. بی‌ضرر بودن، کم‌هزینه بودن و دردسترس بودن این روش‌ها را می‌توان اصلی‌ترین دلیل محبوبیت‌شان دانست.

در ادامه به برخی از بهترین راه‌های خانگی و سنتی درمان لک‌های پوستی اشاره خواهیم کرد.

روغن کرچک برای درمان لک پوستی

ترکیب روغن کرچک با روغن‌های نارگیل، بادام یا زیتون می‌تواند به برطرف کردن لک‌های پوستی کمک کند. این ترکیب را می‌توان چندبار در هفته برای ماساژ پوست و لک‌ها استفاده کردد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل داشتن ویتامین ” ک ” و ویتامین ” ای ” و داشتن خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی، بهترین گزینه برای ماساژ صورت می باشد کما اینه در ساخت انواع کرم های آرایشی نیز از این روغن بهره بردند.چون مناسب پوست های خشک است .

این روغن جاذب و آب رسان است.خاصیت ضد پیری دارد.

روغن زیتون

این روغن نیز مانند روغن نارگیل خواص بسیار مناسبی برای پوست صورت و دست دارد ، ویتامین هایی چون “ایی”،”آ” ،”ک”، “دی” و مرطوب کننده است.از آسیب ها محافظت و قابلیت حفظ رطوبت پوست را به همراه دارد.

روغن جوجوبا

این روغن هم مانند انواع دیگر، باعث شده تا پوست بخوبی بتواند نفس بکشد، سموم را پوست را در خود حل میکند و باعث درخشندگی پوست می شود.

روغن آفتاب گردان

این روغن دارای ویتامین ” ای ” است و در جذب روغن سرعت بالایی دارد حتی بعنوان یک مرطوب کننده میتوان استفاده کرد.

روغن آرگان

روغن آرگان یکی از بهترین روغن ها برای ماساژ است خواصی چون مرطوب کنندگی و نرم کنندگی دارد علاوه بر نرم شدن پوست برای شما باعث از بین رفتن آکنه و اگزما هم می شود.

آرد نخود برای درمان لک پوستی

آردنخود برای مبارزه با انواع مشکلات پوست مانند لک،جوش،کدری و تیرگی و سموم استفاده میشود. لایه بردار است،رطوبت پوست را تنظیم و پوست را سفید یکنواخت و شاداب می کند.
مناسب برای همه پوست هاست.

برخلاف سرکه سیب که نمی توان به تنهایی مورداستفاده قرار بگیرد ،آرد نخود را میتوان به تنهایی بعنوان ماسک استفاده کرد.

دوغ و ماست برای درمان لک پوستی

دوغ اسید لاکتیک دارد که مناسب با پوست است و برای از بین بردن لک های قهوه ای مفید است دوغ و آب لیمو برای افرادی با پوست چرب و جوش دار مفید است.

سرکه سیب برای درمان لک پوستی

یکی دیگر از موادی که برای شفافیت پوست می توان استفاده کرد سرکه سیب است که فواید بسیاری دارد مخصوصا نوع خانگی آن.چون یک اسید قوی است و لایه بردار.خاصیت ضد میکروبی دارد جوش های پوستی را خشک و کاملا ناپدید می کند.

خاصیت ضد التهابی دارد در درمان حساسیت پوستی و جوش کمک شایانی می کند و حتی در درمان زخم هاخصوصوصا نوع چرکی آن موثر است.بخاطر تعادل کننده بودنش از چرب شدن و یا خشک بودن پوست جلوگیری میکند پوست را نرم و درخشان میکند.

اما نباید به تنهایی مورد مصرف قرار بگیرد.تعادلش یک به چهار است .میتوانید از آب پرتقال یا خاک رس یا عسل استفاده کنید ترکیب سرکه سیب و آب یک تونر مناسب برا ی پوست در هنگام خواب است.

آب پیاز برای درمان لک پوستی

آب پیاز به دلیل خاصیت اسیدی، می‌تواند تا حدودی لک‌های پوست را کم‌رنگ کند آب پیاز دارای آنتی اکسیدان فراوانی می باشد که باعث ساخت کلاژن در پوست می شود و مهمترین خاصیت ماسک پیاز کاهش التهابات پوستی می باشد،لایه برادر است،آکنه را در پوست از بین میبرد و با آن مبارزه میکند..

خاک رس

در طب گیاهی، ماسک خاک رس از موثرترین درمان‌کننده‌های لک‌های پوستی محسوب می‌شود بهتر است ماسک خاک رس دارایعناصری مانند،آلومینیوم،نیتروژن،سیلیس،اکسیژن و هیدروژن است.

که با قرار دادن آن روی پوست چربی،رادیکال های آزاد سلول های مرده، جذب ماسک خاک می شوند و چون خاصیت چسبندگی بالایی دارد در لایه برداری نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

درکنار موارد ذکر شده باید به لک‌های ناشی از آلرژی‌های مختلف غذایی و محیطی، لک‌های باقی مانده از برخی بیماری‌هایی مانند آبله‌مرغا، لوپوس و تفلیس نیز اشاره کرد.

لک‌های پوستی که معمولا خطرناک نیستند. ولی باید انواع لک را مورد بررسی قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *