مقالات, سوالات پر تکرار, کرم معجزه

مواد اولیه ساخت کرم معجزه چیست؟

مواد اولیه ساخت کرم دست ساز معجزه

مواد اولیه ساخت کرم معجزه کاملا ارگانیک و طبیعی بوده و برای سلامت پوست بسیار مناسب است

کرم معجزه که به کرم شب و کرم 7 کاره معروف است یکی از پزطرفدارترین کرم های حال حاظر در بین اقراد به ویژه خانم ها است . و همینطور آموزش ساخت کرم دست ساز هم بین خانم ها مطلب پر طرفداری است .

دو مدل کرم معجزه دربازار وجود دارد که یکی ایرانی و دیگری خارجی است . این کرم همانطور که بیان کردیم به کرم 7 کاره نیز مشهور است که نشان دهنده این است که تنها یک عمل را بر روی پوست انجام نمی دهد که همین ویژگی باعث شده است به آن لقب کرم چند کاره معجزه را بدهند .

از نمونه کارهایی که این کرم بر روی پوست انجام می دهد می توان به ضد لک بودن ، روشن کنندگی پوست ، ضد آکنه و جوش و … اشاره کرد .

این کرم با ایجا تغییرات مثبت بر روی پوست در مدت زمان کوتاه ، توانسته است درصد رضایت قابل قبولی را از مصرف کننده گان دریافت کند .

ترکیبات کرم شب معجزه و مواد اولیه ساخت کرم

مواد اولیه ساخت کرم معجزه درویشی کاملا تضمینی
هسند کسانی که تمایل دارند که بدانند محتویات محصولات پوستی که استفاده می کنند چیست تا با خیالی راحت بتوانند از آن ها استفاده کنند .

تولیدکنندگان این کرم دست ساز ، مواد اولیه تشکیل دهنده این کرم را شامل :

زردچوبه ، روغن آرگان ، آلوئورا ، سفیدآب نقره ، خاکشیر ، ضد لک ارچ ، عصاره شیرین بیان ، روغن گل بنفشه ، ویتامین ای و سی و در مواردی هم استفاده از سیاهدانه ، جوانه گندم ، امگا 3 و 6 ، پودر گل انار و کف دریا بیان شده است .

البته در کرم های تولید شده در صنعت از موارد دیگری مانند سالسلیک اسید ها ، آ.اچ.آ ها ، گلسرین ، زینک و سایر مواد دیگر استفاده می شود اما کرم های صنعتی استفاده بیشتری از این قبیل مواد دارند و کرم های دست ساز بیشتر بر پایه ی مواد طبیعی موجود در طبیعت است و همین امر نیز باعث محبوبیت این کرم ها شده است .

مضرات موجود در کرم ها و روش ساخت کرم معجزه

1_ فتالات
این ماده معمولا در رایحه های مصنوعی و انواع لوازم های آرایشی و بهداشتی دیگر یافت می شود و از مضرات آن باید به سرطان سینه در زنان و همچنین تضعیف استروژن در سیستم های کشت سلولی اشاره کرد
2_ پارابن
کلمه ای آشنا که در چند دهه اخیر توجه بسیری به نبود آن در لوازم های آرایشی و بهداشتی شده است . از مواد استفاده پارابن می توان به مواد تشکیل دهنده دئودورانت ها ، لوسیون ها و کرم های نرم کننده اشاره کرد.
پارابن به سرعت جذب پوست می شود و در ایجاد سرطان تاثیر گذار است و می تواند باعث ایجاد خارش و آلرژیک شود .
3_ مواد معطر
مواد معطر که همان عطر ها و رایحه های لوازم آرایشی و بهداشتی هستند باعث بروز حساسیت و آسم در افراد مستعد مشکلات تنفسی می شود .
مواردی که در فوق به آن ها اشاره تنها بخشی از مضرات کرم های موجود در بازار بود ، اگر بخواهیم به تک تک موارد بپردازیم خود یک مبحث طولانی و قابل بحث است .
اما همانطور که در ابتدای صحبت گفتیم کرم شب معجزه دارای ترکیبات گیاهی و طبیعی است که در ادامه به آن ها می پردازیم :

فواید مواد اولیه ساخت کرم معجزه و آموزش ساخت کرم معجزه

ساخت کرم دست ساز معجزه و مواد اولیه آن
زردچوبه

زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و باعث درخشندگی پوست می شود و به عنوان یک لایه بردار ملایم عمل می کند . همچنین زردچوبه می تواند بر روی بافت و کلاژن پوست تاثیر مثبتی بگذارد و از آنجایی که بر روی کلاژن ها تاثیر می گذارد در نتیجه در بهبود جای جوش و زخم ها موثر است .

روغن آرگان

این روغن به دلیل خاصیت ضد التهابی ، ترمیم کنندگی و نرم کنندگی راهکار مناسبی برای پوست های ملتهب است و کسانی که پوستی خشک و حساس دارند این گزینه برای آنان مناسب است .

سفید آب نقره

این ماده دارای خاصیت روشن کنندگی ، برطرف کننده جای جوش و لک است و نقش موثری را در کرم های معجزه دارد .

خاکشیر

خاکشیر دارای خاصیت ضد لکی بوده و آکنه و جوش صورت ، زخم و جراحات سطحی را بهبود می بخشد .

عصاره شیرین بیان

عصاره شیرین بیان در روشن سازی پوست ، از بین بردن لکه های پوستی ، کاهش التهابی و درمان آکنه و از بین بردن عفونت های قارچی پوست موثر است .

روغن گل بنفشه

این روغن در درمان لکه های پوستی مفید عمل می کند و باعث یک رنگ کردن پوست صورت می شود .

کف دریا

کف دریا به عنوان یک ضدعفونی کننده برای پوست عمل می کند زیرا دارای کلسیم و مواد معدنی بسیاری است و در پیشگیری از چین و چروک پوست موثر عمل می کند .

جوانه گندم

این ماده دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد پیری بوده و ابتلا به پیری زودرس جلوگیری می کند .

با توجه به خاصیت مواد تشکیل دهنده کرم شب معجزه که به آن ها پرداختیم ، کاربرد اصلی این کرم مشخص شد و دریافتیم که وظیفه اصلی و اولیه ای که این کرم ایفا می کند درمان لک های پوستی و افزایش درخشش آن است .
این کرم با دارا بودن مواد موثر در جهت کاهش لک های پوستی می تواند گزینه خوبی برای کسانی باشد که از لک های پوستی صورت خود رنج می برند .

کسانی که خواهان ساختن این کرم هستند می توانند با تهیه موادی که به آن ها اشاره کردیم  و همینطور تهیه دوره ساخت کرم دست ساز و تهیه مواد طبیعی که در عطاری های معتبر به راحتی یافت می شوند می توانند این کرم سودمند و کاربردی را تهیه کنند .

قیمت  کرم های دست ساز  ، قیمت ثابتی نیست و مبالغ مختلفی از آن ها در بازار موجود است . توجه داشته باشید که همیشه افرادی در صدد فریب مصرف کنندگان بر می آیند و سعی می کنند اجناس فاسد ، تقلبی و بی کیفیتی را به کالای اصلی به فروش برسانند .

پس در هنگام خرید این محصول فروشگاه های معتبر را شناسایی و از آن ها خرید کنید تا از میزان اصالت محصول خود و مواد اولیه ساخت کرم معجزه مطمئن باشید زیرا آسیب به پوست می تواند زیان های جدی را برای شما به وجود بیاورد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *