مقالات, سوالات پر تکرار, کرم معجزه

فواید کرم دست ساز چیست ؟+مشاوره رایگان

فواید کرم دست ساز معجزه و روتین پوست چرب

فواید کرم دست ساز تقریبا  موضوعی است که کسانی که دنبال کرم معجزه و یا کرم های دست ساز هستند آن را دنبال میکنند .

امروزه افراد بسیاری هستند که به سمت آموزش ساخت کرم دست ساز در زمینه های مختلف کشیده می شوند. کرم های دست ساز به علت استفاده بیشتر از مواد طبیعی در مقایسه با سایر کرم ها که در کارخانه ها و با استفاده از مواد شیمیایی قوی تولید می شوند ، طرفداران بیشتری دارند .

البته این را به صورت قطعی نمی توان بیان کرد که تمامی کرم هایی که تحت عنوان کرم دست ساز تولید و عرضه می شوند ، دارای ترکیبی طبیعی و غیر مضر است .

هستند افراد سودجویی که با مواد اولیه کم کیفیت و تقلبی سعی در فریب مردم و خالی کردن جیب آن ها دارند . اما دلیل علاقه و استقبال افراد از این کرم های دست ساز در چیست ؟

بررسی فواید کرم دست ساز

بسیاری از افرد هستند که در هنگام خرید محصولات تولید شده در شرکت های آرایشی و بهداشتی ، توجه ای به مواد تشکیل دهنده و یا آشنایی با مواد مصرف شده در محصولات را ندارند و بعدها متوجه می شوند که محصولی که مصرف کرده اند ، دارای چه ماده مضری برای پوستشان و یا موی آن ها بوده است و چه بسا تاریخ انقضای آنان نیز گذشته باشد و اصلا توجه ای به آن نداشته باشیم .

رفع لک و تیرگی صورت با کرم معجزه دوریشی
به عنوان مثال :
خیلی ها هستند که با آ.اچ.آ ها که یک لایه بردار است و عملی که بر روی پوست انجام می دهد ، آشنایی ندارند و بعد از مدتی استفاده از آن ها متوجه تغییرات و عارضه پوست خود می شوند و برای درمان به پزشک مراجعه می کنند.

و یا پارابن موجود در کرم های نرم کننده ؛ که برای افزایش خاصیت نرم کنندگی محصولات از آن ها استفاده می شود . طبیعی است که ما بقا استفاده از این مواد شاید در ظاهر به پوست خود اهمیت می دهیم و یا در اصطلاح به آن ها می رسیم اما در حقیقت روند تخریب و نابودی تئدریجی را شروع کرده ایم .

اما وقتی اسمی از کرم های دست ساز و همچنین دوره ساخت کرم دست ساز می آید تصورات افراد به سمت دیگری حرکت می کند . دست ساز بودن کرم ها این اطمینان نسبی را به ما می دهد که دیگر خبری از مواد شیمیایی مضر برای پوست نیست و تمامی آن ها خاصیتی درمانی دارند .

در تهیه کرم های دست ساز سعی بر این شده که تماما از مواد طبیعی موجود در طبیعت استفاده کنند ، اگرچه ممکن است به علت طبیعی بودن مواد و نداشتن سرعت تاثیری گذاری نسبت به مواد شیمیایی ، روند بهبود کمی طولانی تر از سایر محصولات باشد اما دیگر خیالمان راحت است که دیگر خبری از مواد مضر نیست .

این موضوع را نیز باید بیان کرد که کرم های دست ساز همیشه از مواد طبیعی تهیه نمی شوند . در برخی از موارد پزشکان مجبور به استفاده ازمواد شیمیایی موثر در ساخت کرم های دست ساز خود هستند تا با توجه به نیاز بیمار بتوانند روند نتیجه بخشی را افزایش دهند.

البته که تمامی مواد شیمیایی همیشه مضر نبوده و مواردی هم هستند که در درمان بسیار موثر عمل می کنند .

اما چرا به آن ها لقب دست ساز می دهیم و طرز تهیه کرم دست ساز به چه صورت است ؟

فواید کرم دست ساز معجزه درویشی
همانگونه که از نام آن ها مشخص است ، بارزترین ویژگی این کرم ها دست ساز بودن آن است ، یعنی شما با مخلوط کردن چند مواد یک محصول جدید دست ساز تولید می کنید .و در کل فواید کرم دست ساز بسیار زیاد هستند.

کرم های دست ساز همانطور که پیش تر گفته بودیم به علت استفاده بیشتر از موادطبیعی ، خاصیت موثر تر و بیشتری نسبت به دیگر کرم ها دارند .

آن ها اغلب از ترکیب چند نوع روغن با خاصیت درمانی ، عرقیات گیاهی و مواد عالی و معدنی تشکیل می شوند . هدفمند تولید شدن کرم های دست ساز باعث می شود که افراد تمایل بیشتری برای استفاده از آن ها داشته باشند .و فواید کرم دست ساز را افزایش میدهد.

همانطور که در ابتدا بیان کردیم کرم های دست ساز مختلفی وجود دارد که هر کدام مصارف خاص خود را دارند . از این کرم ها برای درمان : اگزما ، رفع چروک های پوستی ، تیرگی پوست ، افتادگی پوست ، درمان کک و لک پوستی ، رفع جوش و آکنه ، سوختگی های سطحی و غیره کاربرد دارند .

شناسایی نوع پوست و مشکل آن در هنگام استفاده از کرم ها بسیار اهمیت دارد . اینگونه نیست چون کرم ها دست ساز  از مواد طبیعی است پس محدودیتی در استفاده از آن ها وجود ندارد . کرم های دست ساز هر کدام ترکیبات خاص خود را دارند و با توجه به فواید کرم دست ساز هر کدام برای مشکل خاصی تهیه می شوند .

بیشتر مردم به سمت طب سنتی و مواد گیاهی کشش دارند و در ساخت این کرم ها نیز سعی بر این شده است این تمایلات و خواسته ها رعایت شود تا محصولی کاملا طبیعی به مشتریان ارائه شود و واکنش ها و حساسیت های پوستی را به حداقل برسانند.

کرم های دست ساز با توجه به مواد و عصاره های گیاهی موجود در آن ها به عنوان یک کرم تقویتی نیز تعریف می شوند تا بتوانند وضعیت نا مساعد پوستی را بهبود ببخشند .

ساخت کرم دست ساز معجزه به دو صورت موجود هستند :

نوع اول که توسط پزشکان و دارو سازان تهیه می شوند و دارای دستورالعمل های خاص خود هستند و نوع دوم که توسط خود خود افراد و با استفاده از عصاره های طبیعی و مفید برای پوست تهیه می شوند .

این کرم ها با توجه به مواد تشکیل دهنده و امکان فاسد شدن آن ها ، باید در محیط های خنک و به دور از نور خورشید نگهداری شوند تا خاصیت اصلیشان را از بین نرود .

این کرم ها می تواند برای آن دسته از افرادی که به محصولات شیمیایی حساسیت دارند و یا واکنش نشان می دهند یا کسانی که خواهان روش های طبیعی و سنتی هستند گزینه بسیار مناسبی باشد .

و در آخر همیشه بازگشت به طبیعت و استفاده از موادی که در دل طبیعت وجود دارند مفید و سودمند بوده است به شرطی که در همه زمینه ها حتی مواد طبیعی حد اعتدال را رعایت نموده تا نتیجه رضایت بخشی از آن را داشته باشیم.

تمام تلاش خود را کردیم که فواید کرم دست ساز را برشمریم امیدواریم که برای شما مفید بوده باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *