کرم معجزه, سوالات پر تکرار, مقالات

طرز تهیه کرم دست ساز چگونه است ؟

طرز تهیه کرم دست ساز معجزه

طرز تهیه کرم دست ساز یکی از مطالبی است که برای بانوان جذابیت زیادی دارد .اگر هنوز نمی دانید به چه کرم هایی دست ساز و یا کرم های دست ساز چگونه ساخته می شوند در ادامه باما همراه باشید .

کرم های دست ساز برای مصارف گوناگونی تهیه و ساخته می شوند . این کرم ها به این دلیل دست ساز نامیده می شوند که با ترکیب چند ماده عمدتا طبیعی و توسط افراد صورت می گیرد . شما نیز می توانید با ترکیب چند ماده اولیه طبیعی که در اکثر منازل و عطاری ها یافت می شوند یک کرم دست ساز تهیه کنید .

بسیاری از محصولات هستند که با عنوان کرم های دست ساز کاملا طبیعی و بهداشتی ، روانه بازار می شوند اما مشخص نیست تحت چه شرایط و توسط چه کسانی تهیه و بسته بندی می شوند .

کرم های دست ساز با اهداف گوناگونی تهیه و توزیع می شوند ، مانند : آبرسانی بافت پوست ، حفظ رطوبت پوست ، رفع جوش های صورت و بدن ، رفع لک های پوستی و …..

انواع کرم های دست ساز و فواید کرم دست ساز

رفع لک و تیرگی صورت با کرم معجزه دوریشی
کرم دست ساز برای پوست های چرب و بررسی آموزش ساخت کرم دست ساز

پوست های چرب به دلیل داشتن چربی پوست بیشتر نسبت به پوست های خشک ، باید از کرم هایی با درصد چربی کمتر و یا فاقد چربی استفاده کنند تا پوستشان دچار مسدود شدن منافذ و به دنبال آن جوش و التهاب نشود .

شما می توانید روغن جوجوبا ( که دارای چربی کمتری است ) ، موم عسل طبیعی و روغن شاه دانه را روی حرارت غیر مستقیم با یکدیگر ترکیب کنید و درون ظرفی ریخته و اجازه دهید تا سرد و سفت شود .

این کرم به لطافت پوست شما کمک کرده و مواد تشکیل دهنده آن باعث مسدود شدن منافذ پوستتان نمی شود . همچنین عسل موجود در آن خاصیت درمان عفونت های پوستی و آکنه را دارد .

کرم دیگری که برای این نوع پوست ها می توان تهیه کرد ، کرم شب عسل است :

مواد لازم : ماست ، تخم مرغ ، عسل و سرکه
یک قاشق غذا خوری ماست ، یک قاشق غذا خوری عسل ، یک قاشق مربا خوری سرکه و یک عدد زرده تخم مرغ را درون ظرفی ریخته و به خوبی مخلوط کنید تا یک ترکیب نرم و یکدست ایجاد شود سپس مخلوط را درون ظرف مورد نظر ریختهو درون یخچال نگهداری کنید .

کرم دست ساز برای پوست های خشک

افرادی که دارای پوستی خشک هستند ، همواره مشکل کم آبی و ترک های را دارند . بهترین گزینه برای این افراد ، استفاده از کرم هایی است که این مشکل را حل و جبرانی برای آن باشد .

آلوئه ورا ، روغن بادام ، کره شیا و روغن گل رز ، ترکیبی از این مواد می تواند یک کرم موثر درجهت خشکی پوست شما باشد .

ساخت کرم دست ساز معجزه برای پوست های حساس

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که دارای پوستی حساس است ، این کرم مناسب شماست

برای این کرم شما به جوانه گندم ، گلسیرین و گلاب نیاز دارید

۳قاشق غذاخوری جوانه گندم ، ۳ قاشق غذاخوری گلسیرین را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس گلاب را به مقدار کافی به آن اضافه کنید ، ترکیب را با یکدیگر مخلوط کرده و برای استفاده در ظرف مورد نظر ریخته .

کرم دست ساز برای تیرگی پوست

تیرگی پوست می تواند علل گوناگونی مانند : عوامل ژنتیکی ، آفتاب ، استفاده نا مناسب از لایه بردار ها و …. داشته باشد . استفاده از موادی مانند : آب لیمو تازه ، عسل و شیر می تواند یک ترکیب موثر برای روشن شدن و درخشندگی پوست شما باشد .

لیمو غنی از ویتامین سی است که این ویتامین تاثیر به سزایی در روشن سازی پوست دارد . دو عدد سفیده تخم مرغ را به خوبی زده و با یک قاشق غذاخوری گلسیرین به خوبی مخلوط کنید و در ادامه ۴ قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری لیمو به ترکیب نهایی اضافه کنید . نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که به دلیل وجود تخم مرغ در آن ، مدت استفاده از آن محدود است .

کرم دست ساز برای لک های پوستی

طرز تهیه کرم دست ساز معجزه
باید به این نکته توجه داشته باشید که نمی توان هر کرمی را برای لک های صورت استفاده نمود زیرا پوست موضوع حساسی است و یک اشتباه می تواند عوارض بسیاری را داشته باشد برای همین است که باید به پزشک مراجعه نمود و دستورات پزشکی خاص را دنبال نمود .

اما در مواردی که لکه های پوستی بسیار کم و خفیف هستند می توان با درمان های ساده آن ها را بر طرف نمود.

و حتما باید یا دوره ساخت کرم دست ساز را گذرانده باشید و یا اینکه از جاهای معتبر کرم دست ساز تهیه کنید.

عصاره پاپایا تاثیر محسوسی در درمان جای جوش و زخم های سطحی و تجمع غیر یکنواخت رنگدانه های پوستس دارد . همچنین توت یک ماده عالی برای روشن سازی و رفع لک ها است .

کرم دست ساز برای اطراف چشم

تیرگی و پف دور چشم مشکلی است که افراد مختلفی با آن ها درگیر هستند . استفاده از روغن زیتون ، قهوه ، روغن نارگیل و روغن بادام تلخ ، ترکیبی از این مواد میتواند تاثیرات خوبی بر روی پف و تیرگی اطراف چشم بگذارد .

کرم دست ساز مرطوب کننده آنتی اکسیدانی

روغن نارگیل ، روغن بادام ، لیمو ترش و کره کاکائو را با یکدیگر مخلوط کنید و اجازه دهید تا خنک و سفت شود . این کرم آنتی اکسیدانی می تواند با رادیکال های آزاد مقابله کرده و از پوست شما حفاظت کند .

کرم دست ساز ضد پیری

آووکادو یکی از بهترین گزینه ها برای پوست است . آووکادو علاوه لر رطوبت رسانی ، سرشار از ویتامین های K ، B ، A و پتاسیم و منیزیم است که عامل مهمی در کاهش اثرات پیری زودرس در پوست است .

علاوه بر تمامی کرم هایی که پیش تر معرفی کردیم ، کرم هایی سنتی نیز در بین اقوام ما نیز وجود دارد که پیشینه ای قدیمی دارند واز نسل های قبل در بین ما رواج پیدا کرده اند که هر کدام دارای دستور ساخت خاص خود را دارند که از آن ها نیز می توانیم استفاده کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *