کرم معجزه

بررسی انواع لک و جوش صورت و عوامل موجود

بررسی انواع لک و جوش صورت و عوامل موجود کرم معجزه

انواع لک و جوش صورت یکی از مواردی است که برای بانوان داری اهمیت زیادی است و به دنبال رفع آن هسلک پوستی انواع مختلفی از تغییر رنگ پوستی است که بر روی نقاطی از بدن ایجاد می شوند و باعث نازیبایی پوست می شوند.

لک پوستی تیره روی پوست یا هایپرپیگمنتیشن زمانی به وجود می آیند که برخی از نقاط پوست بیش از حد معمول ملانین تولید می کنند. میدانید که ملانین نوعی رنگدانه طبیعی است که به چشم، پوست و موی ما رنگ می بخشد و بدون این مورد پوست و چشم و موها هیچگونه رنگی ندارند.

لک های تیره معمولا بر پوست صورت، شانه ها و پشت دست ها ظاهر می شوند. رنگ این لکه ها می تواند از قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره باشد، این مساله به رنگ پوست فرد بستگی دارد.

لک ها در واقع همان بافت آسیب دیده پوست هستند ولی دردناک نیستند و فقط بر زیبایی افراد تاثیر میگذارند اندازه لک ها نیز متفاوت است.

آنها می توانند در هر قسمت از بدن ایجاد شوند، اما معمولا در نقاطی ظاهر می شوند که بیشتراز هرجای بدن در معرض نور آفتاب است.

در اینجا، به بررسی عوامل موثر در ایجاد لک های پوستی و انواع آنها خواهیم پرداخت که چگونه می توانیم با استفاده از روش های طبی و درمان های خاص لک های پوستی را از بین ببریم.

 

 

بررسی انواع لک و جوش صورت و عوامل موجود

 

کرم دست ساز معجزه و انواع روتین های پوستی و بررسی انواع لک و جوش صورت

 

لک های پوستی را می توان در چند دسته کلی قرار داد

کک و مک

کک و مک واکنش طبیعی پوست ما به نور خورشید است و ممکن است از سنین پایین ظاهر شود.

جای جوش یا آکنه

اسکارهای یا همان لک های ناشی از آکنه ، هستند که هنگام جوش زدن یا بعد از فروکش کردن آنها پیدا می شوند.

لکه های پیری یا کبدی (ناشی از افزایش سن)

 

لکه های پیری تیره تر از پوست اطراف خود هستند و با افزایش سن روی پوست ما ظاهر می شوند.
لک های ناشی از بیماری های کبدی هم علل مختلف دارد که باید در ابتدا به بررسی و آزمایشاتی برای کبد پرداخت.

جای زخم

زخم هایی که به دلیل جراحت و کبودی بر روی پوست ما ایجاد می شوند متاسفانه می توانند به طور دائمی ردی از خود بر روی پوست بر جا بگذارند.

ملاسما

ملاسما هم رنگدانه ای است که به صورت لکه های قهوه ای تیره روی پوست ظاهر می شود.

لک زخم

ممکن است پس از بهبود انواع زخم، اعم از بریدگی، سوختگی، ساییدگی و خراش‌های عمیق لکی در اثر آن روی پوست باقی بماند. این لک بسته به جنس پوست و توانایی سلول‌های آن، نوع و عمق زخم، زمان بهبودی می‌تواند پررنگ یا کم‌رنگ باشد. گاهی نیز لک زخم روشن‌تر از بخش‌های دیگر پوست خود را نشان می‌دهد مانند اسکار بخیه. درمان این لک‌ها بسته به اندازه و عمق‌شان سریع یا زمان‌بر خواهد بود.

لک قارچ پوستی

این لک‌ها که بیشتر در تنه، گردن و اندامی پایینی بدن دیده می‌شوند تا صورت، در سنین مختلف ظاهر شده و معمولا به رنگ قهوه‌ای روشن تا تیره هستند.
پیسی

که یک نوع بیماری است در زمینه ژنتیک این بیماری که در تمام نقاط بدن دیده می‌شود و سرعت انتشار بالایی هم دارد، لک هایی با رنگ کاملا روشن‌ تر از پوست با ابعاد بزرگ ایجاد می‌شود.

آلرژی‌

درکنار موارد ذکر شده باید به لک‌های ناشی از آلرژی‌های مختلف غذایی و محیطی، لک‌های باقی مانده از برخی بیماری‌ها مانند آبله‌ مرغان، لوپوس و تفلیس نیز اشاره کرد.
لک‌های پوستی معمولا خطرناک نیستند و عوارض خاصی به دنبال ندارند. لک‌ها بیشتر آسیب جدی به زیبایی وارد می‌کنند تا سلامت جسمی.

خال ها

خال ها انواع مختلف دارند که بعضی ساده اند که ممکن است با لک پوستی اشتباه شوند و خال های گوشتی گاهی ممکن است خطرناک هم باشند.

علل اصلی ایجاد انواع لک برروی پوست چیست

علت و عوامل اساسی در ایجاد لکه های پوستی مختلف است که به شرح آنها خواهیم پرداخت.

آسیب ناشی از خورشید

 

 

لک های ناشی از آفتاب را لنتیژین های خورشیدی یا لکه های کبدی نیز می نامند. که از قرار گرفتن در معرض آفتاب یا تخت های برنزه کننده ممکن است لک های تیره روی پوست شما ایجاد شوند.
مناطقی از بدن که بیشتر در معرض آفتاب هستند، مثل صورت، دست ها و بازوها بیشتر دچار لک های ناشی از آفتاب سوختگی می شوند.

 

تغییرات هورمونی

ملاسما

نوعی بیماری پوستی است که منجر به تغییر رنگ پوست و ایجاد لک های کوچک می شود.
این بیماری به ویژه در دوران بارداری بیشتر در خانم ها دیده می شود. بر اساس تحقیقات ، هورمون ها عامل اصلی ایجاد ملاسما هستند.

عوارض جانبی دارو

برخی از داروها می توانند رنگدانه های پوست را افزایش دهند و منجر به ایجاد لک های تیره شوند.
مهمترین داروهای موثر در این رابطه، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی ، تتراسایکلین ها و داروهای روانگردان هستند.

التهاب

لک های تیره ممکن است پس از یک التهاب روی پوست باشد. التهاب ممکن است به دلایل مختلفی مانند پسوریازیس اگزما، ، آکنه و آسیب هایی مانند زخم یا سوختگی ایجاد شود.

جای زخم

لک ها ی پوستی ممکن است پس از گزیده شدن توسط حشرات، سوختگی یا زخم ایجاد شوند و بر پوست باقی بمانند. البته گاهی این لک ها با گذشت زمان کمرنگ تر می شوند.

تحریک پوست

بعضی محصولات آرایشی می توانند پوست را تحریک کرده و باعث ایجاد لکه های تیره شوند.

 

دیابت و چاقی

دیابت و چاقی نیز می توانند باعث لک پوستی و تیره شدن قسمت هایی از پوست بدن شود.
آکانتوز نیگریکانس که عموما در افراد چاق و نیز افراد مبتلا به دیابت نوع دو اتفاق می افتد، نوعی مشکل پوستی است که باعث تیره شدن رنگ پوست و مخملی شدن آن، و همچنین باعث درماتوپاتی دیابتی می شود. این لکه ها ممکن است با لک های پیری اشتباه گرفته شوند.

 

روتین ثابت پوستی در مراقبت از پوست

 

 

1 دیدگاه در “بررسی انواع لک و جوش صورت و عوامل موجود

  1. محمودی گفت:

    عالی بود برای تهیه کرمهاتون در واتساپ خط ۰۹۹۰۶۹۲۲۷۸۳ هماهنگ کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *