کرم معجزه

انواع روتین های پوستی برای پوست های مختلف +مشاوره رایگان

انواع روتین ثابت پوست سایت کرم معجزه

انواع روتین های پوستی یکی از موارد است که باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد و هر فرد متناسب با پوست خود روتین مناسب را استفاده کند.

جنس پوست انسان ازچند نوع مختلف تشکیل شده است که هر فردی بسته به نوع آب و هوای اقلیمی خود، دارد.

  • پوست معمولی
  • خشک
  • چرب
  • حساس
  • پوست ترکیبی

البته مشورت با یک متخصص پوست و زیبایی می‌تواند به شما در شناخت نوع پوست تان کمک خوبی باشد تا روتین مراقبتی پوست دقیق‌تری داشته باشید.
ولی اگر می‌خواهید خودتان ایده روتین روزانه خود را خلق کنید، ترفندهایی وجود دارد که به آنها اشاره خواهیم کرد.
برای آماده‌سازی هر نوع پوست، ابتدا صورت خود را بشویید، خشک کنید و آن را به حال خود رها کنید و در این مدت، از مصرف هرگونه محصول بهداشتی، مراقبتی یا آرایشی خودداری کنید.
پس از گذشت مدت زمانی ، اگر بعضی از نواحی صورتتان مانند دور بینی یا روی گونه چرب و براق به نظر برسند، شما پوست چرب دارید.
اگر نواحی پوست صورتتان خشک یا پوسته‌ شد، احتمالاً پوست شما خشک و حساس است.
اگر ترکیبی از هر دو مورد بالا را روی پوست مشاهده کردید، یعنی پوست شما مختلط است. پوست مختلط معمولاً با خشکی پوست گونه‌ها و چربی روی پیشانی تشخیص داده می‌شود.
اکثر افرادی که دارای پوست حساس هستند، در هنگام استفاده از لوازم آرایشی و محصولات بهداشتی، احساس سوزش یا خارش دارند.
نوع پوست شما تا حد قابل توجهی روی روتین مراقبت از پوست تأثیر می‌گذارد. گرچه اصول اولیه روتین برای همه پوست‌ها یکسان است، اما باید به‌خاطر حفظ سلامت پوست، بعضی از این اصول را به نفع پوست خود تغییر دهید.

 

روتین پوستی اولیه مراقبت از پوست شامل سه مرحله ساده است

 

بررسی انواع لک و جوش صورت و عوامل موجود کرم معجزه

  • پاکسازی صورت
  • مرطوب کردن صورت
  • استفاده از ضد آفتاب

روتین پوستی ثابت به کلیه کارهایی که برای شادابی و سلامتی پوست خود به شکل روزانه و در طول هفته و یا ماهیانه انجام میدهید گفته میشود. مقصود همان رسیدگی های لازم جهت جلوگیری از ایجاد چین و چروک ، خشکی و پیری پوست است.
جنس پوست هر فردی با دیگری متفاوت است و توجه به این موضوع می تواند کمک شایانی به انجام درست و اصولی روتین پوست روزانه شما باشد.

روتین پوستی روز برای پوست معمولی

برای انجام روتین پوست معمولی یا نرمال باید مراحل زیر را طی کنید.

شست و شوی صورت

صورت خود را پاک کنید برای شستن صورت خود در روتین پوست نرمال می توانید از هر نوع شوینده فاقد الکل استفاده نمایید. تنها نکته قابل توجه این است که شوینده مصرفی شما باعث خشک شدن بیش از حد پوستتان نشود. همچنین دوبر شستن صورت در طول شبانه روز کافی می باشد.
اکثر بانوان به دنبال محصولی هستند تا به ساده ترین شکل و کوتاه ترین زمان ممکن صورت خود را با آن پاک کنند.

ژل شست و شو

بیشتر صابون ها قلیایی هستند و پوست را کدر و خشک می کنند برای پوست مناسب نیستند
به همین علت از ژل های شست و شو، با بهره گیری از فرمولاسیونی ملایم، جایگزین مناسب برای صابون ها هستند و پوست را مرطوب نگه می دارند.

تونر

بعد از اینکه صورت خود را با شیرپاک کن وژل شست و شوی صورت پاک کردید ، از تونر به عنوان مکمل پاکسازی روتین پوستی روز استفاده کنید. تونر، آلودگی های باقی مانده روی پوست را از بین می برد و از ورود ذرات معلق به لایه های زیرین پوست جلوگیری می کند.

مرطوب کننده

مرطوب کننده یکی دیگر از مواردی است که به عنوان روتین ثابت پوستی روز باید برای سالم نگهداشتن پوست استفاده کرد مخصوصا در هوای سرد که بیشتر از هر زمان دیگر پوست به آن نیاز دارد که به پوست کمک کند برای به تاخیر انداختن چین و چروک و همچنین برای آرایش و ماندگاری بیشتر آرایش بر روی پوست.

ضدآفتاب

کرم ضدآفتاب، از تاثیر اشعه های مضر نور خورشید جلوگیری کرده و مانع آسیب به پوست می شود.
علاوه بر آنکه رطوبت پوست را حفظ می کند، پوشانندگی نسبتا قوی داشته و پوست را شفاف می کند.
این کرم در فرمولاسیون خود دارای ویتامین ایی می باشد که  در روتین پوستی روز، علاوه بر محافظت از پوست در برابر آفتاب ، از ایجاد چین و چروک هم جلوگیری و پیشگیری می کند.

 

 

روتین مراقبتی برای پوست‌های چرب

پوست‌ چرب نیاز بسیار شدیدی به رطوبت و آب کافی دارد. پس از پاک‌ سازی پوست در روتین روزانه می‌توانید از لوسیون به‌ جای کرم مرطوب‌ کننده استفاده کنید. البته کرم یا سایر مرطوب‌ کننده‌ها که حاوی روغن‌های سنگین هستند، به‌عنوان عامل مخرب پوست‌های چرب شناخته شده اند و نباید آنها را در روتین روزانه خود داشته باشید.

 

مراحل روتین پوست چرب

روتین پوستی برای پوست های چرب بیشتر در ناحیه پیشانی و نواحی بینی دیده می شود. برای کسانی که پوست چرب دارند، این منطقه و سایر قسمت‌های صورت در طول روز بیش از حد براق یا چرب است.

دقت کنید که پوست چرب به دلیل اینکه چربی پوست را بیش از اندازه طبیعی تولید می‌کند، مستعد آکنه است. یعنی منافذ پوست به راحتی توسط این چربی مسدود شده و به منبع میکروب و آلودگی تبدیل می‌شود. این خود یکی از عوامل اصلی ایجاد جوش صورت و بدن در پوست چرب است و روتین پوستی شب برای پوست های چرب به مورد کمک می کند.

 

شستشو در صبح و عصر

 

در طول شب پوست در حال تکثیر سلول است. این کار با تولید مقدار زیادی چربی در پوست‌های چرب همراه است. بهتر است از شوینده‌ای استفاده کنید که علاوه بر چربی اضافه، سلول‌های مرده تجمع یافته بر روی پوست را نیز از بین ببرد. بهتر است از یک شوینده ملایم با بافت ژل یا فوم استفاده کنید، تا بدون خشک کردن پوست صورت را کاملا تمیز کنید. پاک کننده‌هایی که بر پایه اسید سالیسیلیک تهیه می‌شوند، برای پوست‌های چرب مستعد آکنه بهترین عملکرد را دارند. این نوع پاک‌کننده به عمق منافذ پوست وارد شده و تمام چرک اضافی و سبوم مسدود شده درون آن‌ها را از بین می‌برد. با این حال، بیش از دو بار در روز از پاک‌کننده پوست استفاده نکنید.

 

لایه برداری

زمانی که غدد شما سبوم بیش از حد تولید می‌کنند، بافت پوست شما چرب می‌شود. این باعث ایجاد سطح کره‌ای یا چرب، مسدود شدن منافذ و حتی آکنه می‌شود.
تولید بیش از حد چربی باعث ایجاد مشکلات متعدد پوستی می‌شود که باید هر چند وقت یکبار لایه برداری کرد. این کار به از بین رفتن سلول‌های مرده و چربی اضافه و باکتری و ویروسی که در منافذ پوست لانه کرده‌اند، کمک می‌کند.
لایه‌برداری را می‌توان با خیال راحت یک یا دو بار در هفته انجام داد. البته لایه برداری بوسیله محصولات قوی و خشن شیمیایی بعد از مدتی پوست را پیر و آسیب‌پذیر می‌کند. بنابراین بهترین کار استفاده از محصولات طبیعی و ملایم است. روغن رزهیپ یک لایه بردار طبیعی برای پوست چرب محسوب می‌شود. روغن رزهیپ سرشار از ویتامین آ، ویتامین سی، ویتامین ای، پلی فنول و آنتوسیانین است. همه این ترکیبات به بازسازی سلولی کمک کرده و یک لایه برداری ملایم و بدون آسیب بر روی پوست شما انجام می‌دهند.

 

روتین مراقبت از پوست خشک

پوست خشک بیشتر از پوست چرب، نیاز به هیدراته بودن یا آبرسانی دارد. برای حفظ سلامت پوست خشک در روتین روزانه، اول مطمئن شوید پاک‌کننده شما ملایم است و روغن‌های مضر ندارد..
اگر پوست شما خیلی خشک و حساس است، باید هم در نوبت صبح و هم شب آن را مرطوب نگه دارید. بهتر است یک مرطوب‌کننده قوی برای احیای سلول‌ها و آبرسانی به پوست خود انتخاب کنید.

 

 

۷ مرحله روتین پوست خشک

 

پوست خشک با مراقبت مداوم و یک روتین منظم می‌تواند تغییرات قابل توجهی داشته باشد. نتیجه این تغییرات در تحقیقات فراوانی به اثبات رسیده است. پوست خشک ناخوشایند است و با خارش، التهاب، حساسیت، قرمزی، پوسته پوسته شدن و البته ترک‌خوردگی تعریف می‌شود. علاوه بر صورت و دست‌ها، هر قسمتی از پوست بدن شما می‌تواند خشک و شکننده باشد.
بنابراین بهتر است مراحل روتین پوست خشک را طبق نوشته زیر شروع کرده و آن را به عادت تبدیل کنید. اما قبل از آن بهتر است بدانید چه عواملی پوست را خشک یا خشکی آن را تشدید می‌کند.

بهترین روتین پوست خشک شامل مراحل زیر است

1. آب خوردن

برای پوست خشک مهم است که روز را چطور آغاز کند. صبح را با قصد محافظت از پوست خود در برابر محیط آغاز کنید. بهتر است به فکر استفاده از محصولاتی باشید که علاوه بر آبرسان بودن، از پوست شما در برابر اشعه های مضر آفتاب پیشگیری می‌کند. در همین ابتدای روز آب بنوشید و اجازه بدهید که پوست شما به منابع مورد نیازش دست پیدا کند.

2. شست و شو

هر چند که پوست خشک را نباید زیاد شستشو داد؛ با این وجود لازم است روزی یکبار صورتتان را بشویید، تا آلودگی منافذ آن را مسدود نکند. در ضمن هر بار بعد از آرایش کردن نیز باید صورت خود را با یک شوینده بسیار ملایم که حاوی عناصر آبرسان است بشویید. خیلی از افراد بعد از شستشوی معمول از تونر استفاده می‌کنند. تونر را به منظور پاک کنندگی عمیق‌تر به کار می‌برند. تونرها معمولاً دارای پایه الکل هستند و درنتیجه باعث خشک‌تر شدن پوست می‌شوند. بهترین کار جایگزین کردن محصولات طبیعی و ملایم است.

 

3. آبرسان رسان و مرطوب کننده و هیدراته کردن پوست

مرطوب‌کننده خوب برای پوست خشک محصولی است که علاوه بر آبرسانی، پوست را به خوبی تقویت کند.

یعنی این مرطوب‌کننده باید به عنوان یک منبع مغذی برای تغذیه پوست خشک محسوب شود. از طرفی مرطوب کننده های شیمیایی گاهی منافذ پوست را با چربی غیرطبیعی خود مسدود کرده و عامل آکنه می‌شوند. بنابراین بهتر است از مرطوب کننده های طبیعی در این مرحله از روتین پوستی خود استفاده کنید. برای این کار می‌توانید روغن آرگان یا روغن آووکادو را به کار ببرید.

4. روغن ها

در این مرحله باید به فکر هدفی باشید که برای مراقبت از پوستتان دنبال می‌کنید. برای مثال می‌خواهید پوستتان جوان و شاداب بماند؟ باید از محصولات جوان‌کننده استفاده کنید. برای این مرحله می‌توانید از روغن جوجوبا برای پوست خشک استفاده کنید. روغن جوجوبا علاوه بر جوان کنندگی، به خوبی پوست خشک را مرطوب و تقویت می‌کند.

5. آفتاب و اشعه های مضر آن

هر فردی با هر نوع پوست باید در مقابل نور خورشید از خود محافظت کند. این موضوع برای پوست خشک اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. از ضد آفتاب دارای SPF بالای 30 استفاده کنید. ضدآفتاب را باید هر دو ساعت یکبار تمدید کنید چرا که اثر محافظتی از آن موقت است. روغن آووکادو و روغن آرگان هر دو دارای اثر محافظتی در برابر اشعه های مضر نور خورشید هستند.

6. تقویت دور چشم

وقتی ضد آفتاب را به همه پوست صورت خود استعمال کردید، نوبت به ناحیه دور چشم می‌رسد. برای این کار بهتر است از روغن بنفشه پایه بادام استفاده کنید. این روغن پوست ناحیه دور چشم را تقویت کرده و آن را آبرسانی می‌کند. مواد مغذی که این روغن در اختیار سلول‌های پوستی قرار می‌دهد، ظاهر آن را نیز بهبود می‌بخشد.

7. ماسک پوست

بعد از اینکه فعالیت‌های روزانه‌تان را به انجام رساندید و نوبت به استراحت پوستتان رسید، بهتر است از محصولی مانند روغن آووکادو استفاده کنید. ویتامین E، پتاسیم، لسیتین، اسیدهای چرب و کلروفیل بخشی از عناصر موجود در این روغن است. این روغن اثرات سوختگی ناشی از آفتاب را از بین می‌برد. همچنین اشعه‌های مضر آفتاب و عوامل آسیب‌زای موجود در محیط از طریق این روغن از روی پوست حذف می‌شود.

در ضمن بهتر است با استفاده از ماسک‌های طبیعی برای پوست خشک، پوستتان را تازه کنید.
در این مرحله می‌توانید از روغن تقویت پوست خشک زیما هم استفاده کنید. این روغن از 15 گیاه و دانه روغنی تهیه می‌شود. روغن‌های بادام شیرین، گردو، آرگان، جوانه گندم و جوجوبا بخشی از ترکیبات این محصول است. این روغن علاوه بر آبرسانی و تأمین چربی مورد نیاز پوست خشک، نقش جوانساز و ضد آفتاب را نیز بازی می‌کند.

 

روتین مراقبت از پوست‌های مختلط

 

پوست مختلط دارای ویژگی‌هایی از هر دو پوست خشک و چرب است، بنابراین باید اساس روتین روزانه و شبانه را به‌کلی تغییر داد.
اگر پوست شما بیش‌ازاندازه حساس است، استفاده از محصولات بهداشتی و مراقبتی که دارای رایحه، مواد شیمیایی، رنگ، افزودنی و غیره هستند برایپوست مضر است..
برای مراقبت از پوست مختلط باید سعی کنید در طول شبانه‌روز توسط هیچ عاملی تحریک نشود و رطوبت مورد نیازش در ساعات شبانه روز تأمین شود. برای تکمیل روتین مراقبت از پوست‌های مختلط به دنبال محصولاتی باشید که روی آنها برچسب مناسب برای پو ست‌های حساس درج شده است.

 

 

تونر

که یکی از اصول اساسی در روتین پوست مختلط استفاده از تونراست به یاد داشته باشید
یک تونر ضدالتهاب و آبرسان می تواند از آسیب دیدن نواحی خشک پوست مختلط جلوگیری کرده و چربی ناحیه چرب را کنترل نماید.توصیه می کنیم که پس از هر بار شستشوی صورت خود از تونر استفاده کنید.

 

ضد آفتاب

برای ضد آفتاب ها هم مانند مرطوب کننده ها باید از محصولات فاقد چربی کمک گرفت. هرچه محصول مورد نظر شما سبک تر باشد، پوست شما پس از استفاده از آن احساس بهتری خواهد داشت.

کرم دور چشم

پوست دور چشم بسیار حساس و نازک است و به سرعت در برابر عوامل طبیعی، واکنش نشان داده و دچار چین و چروک می شود. به همین علت تمامیث انواع پوست ها باید از کرم های دور چشم مناسب در روتین پوست خود استفاده نمایند.

اسکراب لب

استفاده از اسکراب لب به خصوص در نیمه دوم سال که هوا سرد شده و پوست لب ترک برمی دارد بسیار مفید است اما باید دقت کرد که این اسکراب تا جای ممکن با پوست دور لب برخورد نکند تا از آسیب رسیدن به پوست شما جلوگیری شود.

اسکراب یا لایه برداری پوست

استفاده از لایه بردارهای ملایم در روتین پوست مختلط توصیه می شود اما باید بدانید که لایه بردارها و اسکراب های خشن باعث زبر شدن و حتی آسیب دیدن پوست های مختلط می گردد.
. توصیه می شود که از لایه بردارهایی که باعث ساییده شدن سطحی پوست شما می شوند، استفاده نکنید

 

1 دیدگاه در “انواع روتین های پوستی برای پوست های مختلف +مشاوره رایگان

  1. محمودی گفت:

    عالی بود برای تهیه کرمهاتون در واتساپ خط ۰۹۹۰۶۹۲۲۷۸۳ هماهنگ کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *